Dentálna Hygiena

Domov / Dentálna Hygiena

Doprajte si úžasný pocit dokonale čistých zubov.

Dentálna hygiena je súčasťou preventívnej stomatológie a vedie k zachovaniu vlastných zubov v ústnej dutine.

Návštevu dentálnej hygieny indikuje stomatológ na základe liečebného plánu, ktorý je vytvorený po vstupnom vyšetrení, alebo pri preventívnej zubnej prehliadke.

Prečo ísť na dentálnu hygiénu?

• Predchádza vzniku zubného kazu, krvácaniu ďasien a ukladaniu pigmentov v zubnej sklovine.
  • Zamedzuje vzniku zápalových ochorení (gingivitída)
  • Zamedzuje deštrukcii závesného aparátu zubov, vedúcich k parodontitíde a následnej strate zubov.
  • Nesprávna technika čistenia zubov, napr. prílišný tlak na zubnú kefku, použitie príliš tvrdej zubnej kefky, často vedú k odhaleným a citlivým zubným krčkom.

Postup, rozsah a dĺžka profesionálnej dentálnej hygieny je v TAREK DENTAL prispôsobená stavu orálneho zdravia pacienta.

Štandardný postup – pacienti so zdravým chrupom

• Vstupné vyšetrenie, zhodnotenie stavu mäkkých a tvrdých tkanív v ústnej dutine
  • Odstránenie bakteriálneho povlaku ultrazvukom a rotačnými nástrojmi
  • Odstránenie zubného kameňa ručne a ultrazvukom
  • Leštenie zubov profylaktickou pastou
  • Na každom sedení sa robí aj špeciálny PBI index (Papila bleading index), ktorý nás informuje o zdraví Vaších ďasien

Dentálna hygiena u detí spočíva najmä v

• Poučení pacienta o správnom čistení
  • 2 x ročne fluoridácia celého chrupu, čím sa stáva zubná sklovina pevnejšou a odolnejšou voči zubnému kazu

Pacient s nábehom na paradentózu:

• Zatvorená kyretáž paradontálneho vačku
  • Použitie vysoko kvalitnej technológie LAD FOTOSAN, ktorá dezinfikuje postihnuté miesto a ničí 99,9% baktérií a tým pádom spomaľuje príp. zastavuje deštrukciu závesného aparátu.
  • Ošetrenie ďasien dezinfekčnými a protizápalovými roztokmi v prípade potreby

Prečo je profesionálna inštruktáž dôležitá?

Profesionálna inštruktáž správneho čistenia zubov a jej nácvik ako aj výber správnych pomôcok sú dôležitou súčasťou dentálnej hygieny. Každý pacient má iné usporiadanie chrupu, ako aj rôzne medzizubné priestory, ktoré treba pravidelne doma čistiť. Ak však pacient použije nesprávnu veľkosť medzizubných kefiek a nesprávnu techniku, môže dôjsť k tomu, že s úmyslom dobre si vyčistiť zuby si poškodí ďasná. Použitím menšej medzizubnej kefky ako je medzizubný priestor sa zub nevyčistí dôkladne. Naopak, ak sa použije príliš veľká medzizubná kefka, dochádza k poškodzovaniu ďasna a možnej ďalšej deštrukcii. Jeden pacient môže kľudne potrebovať na jedno dôkladné vyčistenie chrupu aj štyri typy medzizubných kefiek.

Profesionálna dentálna hygienička v TAREK DENTAL Vám odporučí podľa Vášho chrupu na mieru vhodné pomôcky na udržanie dentálnej hygieny aj v domácom prostredí. Takisto Vám ukáže správne techniky čistenia zubov, ktoré sa hodia práve na Váš chrup. Po absolvovaní inštruktáže si budete vedieť správne očistiť zuby aj v pohodlí domova.

Školenie ITOP prof. Sedelmayer

Team TAREK DENTAL absolvoval prestížne školenie dentálnej hygieny ITOP.

Doplnkové služby

• Air Flow

• Vysoko efektívne odstránenie pigmentových škvŕn zo skloviny pomocou hydrogén uhličitanu sodného vo vodnom spreji – pieskovanie.
  • Profesionálna Inštruktáž

• Naučíme Vás správnu techniku čistenia zubov a vyberieme Vám na mieru vhodné pomôcky na základe individuálneho merania Vašich medzizubných priestorov.
  • Impregnácia zubov

• Impregnáciu zubov vysoko koncentrovaným fluoridovým gélom, ktorý posilní obranyschopnosť Vašich zubov voči novým zubným kazom.

Časté otázky

Bolí dentálna hygiena?
Vykonanie dentálnej hygieny je bezbolestné, pacient však môže pri výkone pociťovať mierny tlak alebo trenie. Náš profesionálny personál urobí maximum pre to, aby ste sa počas výkonu u nás cítili pohodlne.
Koľko trvá dentálna hygiena Ako často na dentálnu hygienu?